Hot spots part I

16 februari 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Jaja, alweer een filmpje. We zijn in het hotspot gebied van het Noordereiland aangekomen. Na regen komt zonneschijn en een aantal zonnige en warme dagen gehad om een aantal scienic lookouts en attractions te pakken. Na een mooie rit door de bergen lekker chillen bij Lake Taupo. Verse forellen werden voor onze neus gevangen en zelf de eendjes en zwanen gevoerd met een top view op de vulkanen. De ene stop na de andere, watervallen, kraters, borrelende modderpoelen, fumarolen en trillende aarde, het kan niet op hier. Hoogtepuntje was ook het garnalen vissen in een idyllisch park, geen record gebroken maar een aardige vangst. Evi smikkelt er inmiddels van en we hebben moeten bijkopen ;-)

De geur van zwavel ruiken we inmiddels niet meer en het is heerlijk na een dagje sightseeing in de thermale baden op de camping bij te komen. Ook nog een item op onze bucketlist afgestreept; een helikoptervlucht! Evi over haar angst heen toen bleek dat we een Nederlandse pilote hadden en ze door de microfoon mocht praten, kortom het kon niet beter. Niet ons goedkoopste tripje, maar boven verwachting mooi en om nooit te vergeten.....

De komende dagen (hopelijk zonder de voorspelde regen) het tweede deel van de hotspots, waaronder Hobbitland :-)

Het aftellen is begonnen....

ps. tijdens onze rit naar het Noorden uiteraard nog even goede wijn ingeslagen bij een van de vele cellars!

1. Janet en Mart:
    16 februari 2018
    Goede morgen vakantiegangers. Wat een mooie foto's van prachtige ervaringen. Wij kunnen ons goed voorstellen dat jullie voor een half jaar bijtekenen. Geniet ervan.
    Adieëje.
    Janet en Mart
  2. Hein en Riek meijers:
    16 februari 2018
    Die bucketlist kunnen jullie helemaal afvinken als we zien wat jullie allemaal beleefd/ervaren hebben. Tijd is voorbijgevlogen.... Veel plezier nog de laatste weken.