Race against the sun

19 januari 2018 - Noosa Heads, Australië

Hey guys,

Na jullie stormachtige dag hier wat rustigere beelden. We zijn via de Gold Coast naar Sunshine Coast gereden om te eindigen in Hervey Bay, waar we vanaf morgen nog een aantal hotspots van Aussie hopen te zien voor we naar NZ afreizen.
We zijn de week begonnen met temperaturen boven de 40 graden en daarom lekker veel gechillt. Eerst Surfers Paradise bezocht wat een super commerciële spot is, geen surfer te bekennen, maar toch bijzonder om te ervaren. Het is hier echt high season, dus drukte en heel veel te doen. Muziek en activiteiten op de camping en een heel tof festival bezocht! Gelukkig ook goede shopping malls, waar je heerlijk in de airco kunt vertoeven en een nieuwe e-reader kunt kopen (lijst lost items tot nu toe: 2 zonnebrillen, 6 douchegels, 2 shampoos, 2 emmers, 3 schepjes en een e-reader).

Na de Gold Coast richting Sunshine Coast. We wilden graag naar Noosa, omdat dit door iedereen is aangeraden als de beste spot en dat kunnen we inmiddels beamen. Eerst een nachtje in het bergachtige Esk doorgebracht, omdat er geen plekje meer vrij was in Noosa. Inmiddels heeft Evi in het heerlijke kalme water en vele zwembaden het zwemmen aardig onder de knie, haar hoofd blijft in ieder geval boven water!

Op de camping in Noosa hebben we een aantal dagen doorgebracht met een gezin (Engelstalig, maar met Nederlandse ouders) met 7 kinderen, wat al een ervaring op zich is. Ze hebben ons meegenomen naar het National Park in Noosa, een geweldig tropisch park met uitzicht op fantastische baaien. Je raadt het al, Go-Pro voor het eerst niet opgeladen. Voor de echt mooie plaatjes zie daarom de foto's. Eigenlijk was dit het echte Surfers Paradise. Met pijn in ons hart afscheid genomen en inmiddels in Hervey Bay aangekomen op een absolute beachfront site. We blijven hier nog even voor onze trips (morgen Fraser Island :-) en voor de enige soort van 'strandtent' die we hebben kunnen vinden, naast de camping en speeltuin :-P

With love
Ruud, Eefke en Evi

ps. we vergeten de dieren; koala's, pijlstaartroggen en veel vissen gezien.

1. Niesje:
    19 januari 2018
    Ook stilstaande beelden zien er fantastisch uit! Vanaf een uitgestorven kantoor ook nog de hartelijke groeten uit Zoetermeer Eef ;-)
  2. Annika:
    19 januari 2018
    Oh wat ziet dat er weer heerlijk uit.
    Leuk, een beetje crossen over Frasier Island. Champagne Pools en lake mc kenzie niet vergeten.
    Geniet ervan.