Travelling goes on

8 februari 2018 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Hey guys,

na al het chillen weer tijd om weer echt te reizen! Helaas niet de enigen die zo dachten, na 3,5 uur wachten eindelijk de camper. Inmiddels zo ervaren dat we wat mankementen ontdekten en onze wachttijd deed oplopen en ons geduld behoorlijk op de proef stelde. Helemaal gelukkig in onze nieuwe, iets gezelligere, camper weer on the road. De cycloon Fehi zorgde voor een daling van de temperatuur van 35 naar 11 graden. Wat kun je dan doen? Lekker twee dagen in de hot tubs en thermale baden verblijven. Het zonnetje ging weer schijnen, dus besloten toch een klein stukje zuidelijk te gaan en de hoogste berg van NZ, Mount Cook, te zien aan het mooie lake Tekapo.

Het is even wennen aan de koudere dagen en vooral avonden en nachten, maar qua natuur is het zeker de moeite waard. We kijken onze ogen uit en genieten van al het natuurschoon. Dieren zijn hier in overvloed, maar toch van een andere orde, schapen, koeien, eenden, herten, vogels en konijnen. Vooral heel veilig, maar de sandflies willen we toch graag inruilen voor de niet 'veilige' dieren ;-)

Op een afgelegen plek in the middle of nowhere een fantastische stop gemaakt. De rivier zo helder (en koud) en de sterrenhemel niet te filmen (letterlijk en figuurlijk). In Aussie al veel mooie hemelen gezien, maar dit slaat als je de galaxy super helder kunt zien. Gek om je ineens zo nietig te voelen, een waanzinnige ervaring. Als extraatje ook nog de glowworms gezien, het lijken wel kleine sterretjes in de bossen en grotten.

Nu lekker een paar dagen genieten van wat mooier weer in het Abel Tasman Park en dan over een paar dagen de boot naar het noorder eiland.

Grtz

ps. nog geen kiwi gezien.