Hot spots part II

22 februari 2018 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Hey mates,

laten we het maar niet over het weer hebben, jullie enorm koud en wij af en toe wat last van een buitje door een tweede cycloon. De temperaturen komen hier niet onder de 20 graden, dus we klagen niet. Uiteraard hoorde bij de hot spots hobbitland (Lord of the Rings), wij vol goede moed een uurtje rijden om tot de ontdekking te komen dat je minimaal een week van te voren moet boeken. Wel een mooi souvenirtje gekocht  om de teleurstelling te beperken, Evi wilde zo graag de kleine huisjes zien. Inmiddels zo relaxt dat dit geen impact heeft en op naar de volgende hotspot. Het mooie vulkanische National Park Wai-O-Tapu was misschien wel de beste eerste keuze geweest.

Super leuke camping in Roturoa, veel nieuwe vrienden gemaakt en uitjes zouden niet eens nodig zijn geweest. Toch nog even naar een Maori dorpje geweest, maar dat is toch ander koek, te commercieel en je vraagt je af waar al het entree geld naar toe gaat, echt aftands. Gelukkig daar nog wel geisers gezien, dus hebben we alle hotspots kunnen afvinken.

Op naar de Coromandel, een schiereiland dat je moet hebben gezien. Eerst naar Hot Water Beach, fantastische camping en Evi weer een nieuwe beste vriend rijker en wij een lange en gezellige avond met de Groningse ouders. Echt romantisch was het gat graven voor warm water niet, een kleine ader met veel touringcar uitjes (graven kan alleen bij laag tij, 4 uur per dag). Wel een hele ervaring, buiten de meute betekent koud water, in de meute te diep betekent te heet water ;-)

Boten en snorkelen is ons goed bevallen, dus een mooie tocht gemaakt langs de vulkanische kust. De onderwaterwereld niet bijzonder na al onze ervaringen, maar de kustlijn des te meer. Kijk maar in je Microsoft wallpapers, misschien herken je het!

Het rijden op het schiereiland is fantastisch, elke lookout samen met de Aziaten genieten. Evi kan inmiddels zonder bandjes 'zwemmen', technisch nog niet perfect, maar haar hoofd blijft boven water. Stiekem toch ook een vinkje op de bucketlist.

Onze laatste week is aangebroken en we gaan lekker genieten van de zon en zee voor we terugkeren naar de kou!

Tot snel en dikke kus <3

1. Gijs:
    22 februari 2018
    Geniet nog lekker van de laatste week jongens! Het is hier dan wel koud maar gelukkig ook mooi weer!