Californication

27 november 2017 - Ballarat, Australië

Hey harde werkers,

we did it! De Great Ocean Road! We zijn het helemaal eens dat dit een van de mooiste wegen van de wereld is. Het weer was ons goed gezind en we hebben er dan ook de tijd voor genomen. Veel stopjes gemaakt en genoten van de heerlijke afkoeling van de zee (tussen alle surfers). Nederlands gezin uit Amsterdam tegen gekomen, een Nederlands sprekend speelkameraadje voor Evi was een welkome afwisseling. Gek genoeg lijken alle Aussies die we tegenkomen Nederlandse roots te hebben en spreken zowaar een paar woorden Nederlands. Vooral het woord gezelligheid is blijkbaar typisch Nederlands. Evi knutselt en kleurt heel wat af, waardoor onze camper steeds gezelliger wordt en echt voelt als een thuis.

Ook de eerste mankementjes aan de camper zijn een feit, maar we komen een heel eind met plakband, tie-raps en schroevendraaiers :-) Lekker dan zo'n hoog segment camper... maar maakt het wel echt reizen.

Na de Great Ocean Road zijn we nog een paar dagen in Queenscliff geweest. Normaliter weinig te beleven, maar we hadden geluk. Queenscliff was het middelpunt van een groot muziekfestival. Voor groot en klein veel te beleven. Zelfs de stoomtrein kwam weer in actie.

Voor we weer naar het stadse gaan, lees Melbourne, nog even het binnenland in getrokken om de goudkoorts te ervaren. Hele goede keuze, fantastische camping met spa, mooie heuvelachtige omgeving met als klap op de vuurpijl het Sovereign Hill park. In dit park ga je terug in de tijd en kun je goud zoeken. Helaas is het laatste niet gelukt, maar het schijnt dat je hiervoor heel veel geduld moet hebben...;-)

See you later!

PS we missen de Sinterklaas tijd stiekem toch wel een beetje...