Paradise

23 januari 2018 - Lady Elliot Island, Australië

Hey mates,

met volle teugen genieten hier! Twee amazing trips gedaan en het is really paradise hier. Zelfs de Aussies vinden onze lucky bastards omdat we, op onze trips, de laatste wildlife op onze lijst kunnen afstrepen (behalve de sharks, snakes en spiders :-).

Heel vroeg opstaan voor een day trip zit nog steeds niet in ons ritme, we zijn echte sleepy heads vergeleken met de Aussies die om 6:00 al uitgebreid aan de ochtend BBQ staan. Met wat moeite het vliegtuig om 7:00 gepakt om naar Fraser Island te gaan. Supertoffe ervaring om vanuit de lucht het eiland te zien en op het strand te landen. Waar vervolgens je eigen 4WD klaar staat om het eiland over te crossen. Na een korte uitleg, iets te kort bleek toen we na 2 km vast stonden en er een beschermplaat losgeschroefd moest worden. Gelukkig schiet iedereen te hulp, zou het komen omdat ze zo aardig zijn of dat we de weg blokkeerden :-) Er is maar 1 weg namelijk. 12 km hobbelen door het mulle zand en heerlijk gezwommen in Lake MacKenzie, het mooiste meer van het eiland. Daarna terug hobbelen door het tropische regenwoud naar het strand waar we echt even konden crossen. Langs het scheepswrak richting een creek waar je lekker kon afkoelen in het koude water. In de zee zwemmen was geen optie door de aanwezigheid van haaien. Op de weg terug naar de airstrip begeleid worden door een dingo komt zelden voor. Mazzelaars dachten wij totdat er een andere dingo bijna met onze rugzak vandoor ging.

Na twee dagen bijkomen van deze trip op naar Lake Elliot, het meest zuidelijke eiland op de Great Barrier Reef. En dat betekent, snorkelen, snorkelen en nog eens snorkelen. Vanaf het strand zwem je zo het rif in en de glassboat was voor Evi een supertoffe ervaring; een soort Sealife maar dan echt. Ze durfde vanaf de boot het diepe water niet in, omdat ze zich nogal geïntimideerd voelde door de grote mantra's en schildpadden (jaja we hadden weer geluk). Na duizenden vissen te hebben gezien, mocht Evi aan het eind van de dag nog zelf de prachtige vissen voeren en was het moeilijk om het mooie koraal en alle tropisch vissen achter ons het laten. We mochten geen stukjes koraal of schelpen meenemen als aandenken, maar we zullen deze trip zeker niet vergeten.....

Nu moe en voldaan ons bedje in om morgen af te zakken richting Brisbane en hopelijk wat ballast kwijt te raken voor we naar NZ vliegen. We hebben in al die maanden toch heel wat spullen verzameld.

Greetz,

Evi, Eefke, Ruud

1. Ard:
    24 januari 2018
    WoW buurtjes, das echt waanzinnig gaaf🐠🐢
  2. Edwin Renate en Mica:
    25 januari 2018
    Wat een stoere trip hebben jullie gemaakt en super mooi daar! Blijft ons verbazen dat het daar op elke plek mooi is 😍 genietse sleepy heads 😉